Pudra Kokulu Çocuk

Pudra Kokulu Çocuk

22 Eylül 2015 Salı

Özel Bir Yer

Merhabalar,
Bugün sizlere eğitim alanında faaliyet gösteren çok özel bir yerden bahsetmek istiyorum.
Çok değerli bir dostumun bir süredir kurgusunu yaptığı “Sanat Okulu”na nihayet geçen gün hayırlı olsun demek için gidebildim. Bu özel yer zaten eski bir okul. Birçoğunuzun bildiğine eminim. İmaret yokuşunda Tarihi bir köşk. (Pembe Ev) Eskiden bale okulu olarak faaliyette idi, şimdi Malik Hocam burayı bir Sanat Atölyesine çevirmiş. Neler yaptığını ve neler planladığını konuştuk beraber. Kendisi kadar ben de çok heyecanlandım ve hemen paylaşmak istedim.

Atölye “Nazlı ve Malik Doğan” çiftinin atölyesi. Her ikisi de görsel sanatlar öğretmeni.  Mesleklerine ciddiyetle bağlı ve kendilerini sanat eğitimini destekleyecek farklı alanlarda da geliştirmiş, çok keyifli insanlar.

Temel faaliyet alanları görsel sanatlar eğitimi olan bu atölyenin kurucuları kendilerine ait bir metoda sahipler. Uyguladıkları eğitim yöntemi, kendi geliştirdikleri bir yöntem. Uluslararası akademik toplantılarda sunulmuş ve ilgi görmüş bir yöntem….

Bence çok etkileyici.

İlgililer için biraz teknik bilgi vermeliyim;

Sevgili Malik Doğan bu konudaki çalışmalarına 1992 yılında başlamış. 10 yıl sonra Kanada’nın Ankara büyükelçiliği projesine bir araştırma bursu vermiş. Geliştirdiği öğretim yöntemi ile ilgili aktarımını ilk olarak 2006 yılında Sabancı Üniversitesi’nde düzenlenen “Eğitimde İyi Örnekler Konferansı” kapsamında paylaşmış. Çalışması büyük ilgi görmüş. En iyi projesinden biri seçilmiş. CNN Türk ve NTV gibi kanlarda haber olmuş.

Daha sonra 2007 yılında çalışmasını uluslar arası bir kongreye göndermiş. Uluslararası sanat yoluyla eğitim derneğinin Almanya Heidelberg deki etkinliğine de kabul edilince çalışmasını daha geniş bir ortamda paylaşabilme olanağı bulmuş. Ardından birçok yurt içi ve yurt dışındaki çalışmalar, kongreler, projeler…

İşte size anlatmak istediğim bu özel yer böyle bir deneyim ile destekleniyor.
Adı “Shaman Akademia Sanat Eğitim Atölyesi”

7 den 70 e her birimizin kendisi için bir eğitim uygulaması bulabileceği bir yer “Shaman Akademia Sanat Eğitim Atölyesi”

Ben ilk olarak Doruk ile ilgili olan atölye ile ilgilendim tabiî ki, 
Yani,  Çocuk/genç sanat atölyeleri;
Bu atölyelerde, kişisel gelişim temelli,  görsel sanat uygulamaları mevcut.  Amaç,  eğitim esnasında öğretilen konuyu tüm duyu organları ile algılayarak, öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmek ve pekiştirmek.  Daha basit olarak, mesela çocuk resim yaparken 5 duyu organını da bu işe dahil ederek yapacak. Yaptığı resmin içerisine girerek bir hikaye yaratacak, onun kokusunu, tadını belirleyecek rengi ile birlikte… Çocuklar için güzel bir deneyim olabilir düşüncesindeyim.

Okul öncesi çocukların dışında,  ilkokul 1-2 sınıflar ve 3-4. Sınıflar için ve ayrıca ortaokullar için de olmak üzere 4 temel atölye de bulunmakta.

İkinci ilgilendiğim atölye de kendim ile ilgili olan tabiî ki;
Bu da, Hobi Sanat Eğitim Atölyeleri.  Yetişkinlerin eğitimi için düzenlenen bu atölyeler keyifli ve zengin çalışma içerikleri sunuyor katılımcılarına.

Tematik sanat atölyeleri çalışmaları da var;
bu atölyeler kısa süreli atölye çalışmalarını içeriyor. Özellikle belirlenmiş bir tema kapsamında 3-5 günlük atölyeler. Örneğin “ileri düzey suluboya, portre atölyeleri”… gibi. Ayrıca bu tematik atölye çalışmalarında yurt içi ve yurt dışından sanatçı ve eğitimciler ile işbirliği yapılıyormuş.

Şimdilik ilgi alanıma girmeyen Hazırlık atölyeleri de var, 2 adet;
bunlardan biri güzel sanatlar lisesine gitmek isteyen orta okul öğrencilerine, diğeri ise üniversitelerin yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümlerine gitmek isteyen lise öğrencilerine destek olabilmek için hazırlanmış atölyeler. Ayrıca bu atölyelerin öğrencilere koçluk hizmeti desteği de sunuyorlar. 





Tüm bu yazdıklarımın başında özel bir yer vaadimi yazının sonuna doğru açarak biraz daha geliştirmek istiyorum. Çünkü ilimizde bu içerikteki bir yerin varlığını çok önemsiyorum.

Shaman Akademia’ da sanat eğitimi uygulamalarının paralelinde kişisel gelişim eğitimi sunuluyor. Malik Hocam konuşmamız sırasında bana NLP, Erikkson koçluğu, Akıl Haritaları, Yaratıcı Düşünme, Müze Eğitimi gibi burada birçoğunu sıralayamayacağım konulardan bahsetti.  Bunları kendisinden dinlemenizi çok isterim.

Her ne için ve kimin için olursa olsun bu eğitimleri takip etmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Shaman Akademia ekibi, tüm uygulamalarını anlatmak için tanıtım toplantıları yapıyorlar. Talebinizi iletebilir ve bu toplantılara katılabilirsiniz.
Dünya standartlarındaki bu kaliteli eğitim içeriği ile buluşma fırsatını kaçırmamanızı öneriyorum. Kendinize zaman ayırın ve çalışmalarınız Amerika ve Avrupa deneyimleri ile zenginleştiren bu keyifli eğitimciler ile tanışın. Pişman olmayacağınızı garanti ederim.

Sevgilerimle
Olcay İlter

İlgilenenler için paylaşmaktan mutluluk duyarım
Shaman Akademia Sanat Eğitim Atölyesi”
Malik Doğan
GSM: 0533 966 0134
Facebook :  Shaman Akademia
Adres: İmaret Yokuşu No:6 (Pembe Ev) Kemalpaşa/İzmit/Kocaeli
Google Haritalar : http://goo.gl/maps/0Kr0R




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder