Pudra Kokulu Çocuk

Pudra Kokulu Çocuk

1 Haziran 2015 Pazartesi

Merhaba



İş hayatım başlayıncaya kadar hep yazılar yazdığımı hatırlarım. Günlük, arkadaşlarım ile mektuplaşmalar, hatta üniversitede bir roman denemem bile olmuştu. Belki de sürekli bir çalışma masası ikameti, kağıt-kalem ilişkisinin o dönem daha fazla olması ve sürekli bir ders çalışma zorunluluğu buna bir etkendi. Ders çalışırken bir kaçış bile olabilir. Ama çok uzun süredir yazmadığımın veya yaz(a)madığımın farkındayım. Çocuğum ile ilgili yazmak istediğim bir "günlük" fikri ile açtığım defter bile literatüre günlük değil de “aylık” veya “üç aylık” olarak geçebilir. :)

Yaklaşık 2 gün önce Sevgili Feyza’nın bana yazmamı önermesi beni çok heyecanlandırdı. Acaba yazabilir miyim diye geçirirken içimden, güç verdi bana ve açtım Blog sayfamı.

ve  MERHABALAR....

Yoğun giden koşturma dolu bu hayatta, yazılarımla ve paylaşımlarım ile ben de bir şeyler katmak isterim ve tabi umarım katabilirim. 

Doruk ile son zamanlarda dinlediğimiz bir CD den bahsetmek istiyorum. 

Çocuğum ile ilgili doğmadan önce ve doğduktan sonra da hep bir materyal toplama hissiyatındayım. Kitap – CD ne görürsem alıyorum. Daha birçoğuna bakamadık bile. İşte sıraya aldığım CD lerden birisine başladık geçen hafta. 

"Bay Major ile Klasik Müzik Masalları" çok keyifli bir CD seti. Çok ünlü müzisyenlerin hayatlarını çok akıcı, ilgi çekici bir masal ile anlatıyor. Konuşmaların altlarında ve aralarında, bu ünlü müzisyenin besteleri oluyor. Masal o kadar güzel ve ilgi çekici ki yolculuğumuz bittiğinde hala CD bitmemiş ise Doruk çok bozuluyor. Hikayeyi sonuna kadar dinlemek istiyor. Yine bindiğimizde arabaya yine Masalımıza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Klasik Müziği sevdirmeyi ve dinletmeyi çok güzel bir yöntem ile kurgulamışlar.  CD içeriğinde çok güzel bilgiler var. bu bilgiler masallaştırılmış bir kurgu ile veriliyor. Yani otomatik olarak öğreniyorsunuz.
Biz Şimdi Mozart'ı dinliyoruz. Mesela Mozartın ilk bestesini 5 yaşında yapmış olduğunu, çocukluğundan beri babası ve ablası ile birçok ülkeyi gezerek birçok sarayda çaldığını bu CD den öğrendik.
Osmanlı ordusunun dev bir müzik ordusu olmasından çok etkilenmiş olduğunu ve Türkler için bir beste yaptığını ve adına da “Ala Turka” dediğini yine bu CD den öğrendik.

Gerçekten çok keyifli. Bulabilirseniz almanızı önereceğim.  

Mozart CD sinden sonra diğer ünlü Müzisyenlerin de hayatlarını eserleri eşliğinde öğrenmek için sabırsızlanıyoruz.

Nice büyük müzisyenler yetişmesi dileklerimle ... 


Sevgiyle…


4 yorum:

  1. Çok ama çok beğendim, hemen almak istiyorum; yazının akıcılığına da hayran kaldım, nerelerdeymişsin arkadaşım sen... Emeğine, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Beğendiğine çok ama çok sevindim 😊 teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. her işte olduğu gibi buradan da çok başarılı sonuçlar çıkaracaksın gibi;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Senden öğrenecek çok şeyim var ama :)

      Sil